ΚύπροςΝομοσχέδιο έκτρωμα του υπουργείου Οικονομικών βάζει τέλος στην αντικαταβολή με μετρητά σε παράδοση προϊόντος μέσω courier – Μισούν τους Έλληνες και κάθε μέρα σκέφτονται πως θα τους κάνουν τη ζωή πιο δύσκολη
«Μπλόκο» στις πληρωμές με μετρητά κατά την παράδοση προϊόντων μέσω courier βάζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση. Με τις νέες διατάξεις, γίνεται υποχρεωτική τη χρήση…
8 Οκτωβρίου 2026 · 11:49
«Μπλόκο» στις πληρωμές με μετρητά κατά την παράδοση προϊόντων μέσω courier βάζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση. Με τις νέες διατάξεις, γίνεται υποχρεωτική τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής στις συγκεκριμένες συναλλαγές, ανεξάρτητα από την αξία της αγοράς.
Με το νέο καθεστώς αλλάζει ουσιαστικά ο τρόπος λειτουργίας της αντικαταβολής. Οι καταναλωτές θα μπορούν να πληρώνουν κατά την παράδοση της παραγγελίας τους, όχι όμως με μετρητά, αλλά αποκλειστικά με κάρτα ή άλλο ηλεκτρονικό μέσο πληρωμής.
Η ρύθμιση προβλέπει ότι όταν η αποστολή και η παράδοση αγαθών σε ιδιώτη αγοραστή πραγματοποιούνται μέσω εταιρείας ταχυμεταφοράς και η αξία της συναλλαγής καταβάλλεται κατά την παράδοση, η εξόφληση θα γίνεται ηλεκτρονικά. Στα αποδεκτά μέσα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι κάρτες, το τραπεζικό έμβασμα, η πληρωμή μέσω λογαριασμού πληρωμών και τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια.
Η απαγόρευση πληρωμής με μετρητά θα ισχύει ανεξαρτήτως ποσού, ακόμη δηλαδή και για μία παραγγελία μικρής αξίας. Μέχρι σήμερα, ο γενικός κανόνας προβλέπει ότι οι συναλλαγές πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών προς ιδιώτες συνολικής αξίας 500 ευρώ και άνω εξοφλούνται υποχρεωτικά με κάρτα ή άλλο ηλεκτρονικό μέσο πληρωμής και δεν επιτρέπεται η εξόφλησή τους με μετρητά.
Με τη νέα διάταξη, ειδικά στις αγορές στις οποίες η παράδοση γίνεται μέσω εταιρείας courier και η πληρωμή πραγματοποιείται κατά την παράδοση, το όριο των 500 ευρώ καταργείται στην πράξη και η ηλεκτρονική πληρωμή καθίσταται υποχρεωτική από το πρώτο ευρώ.
Εξαιρέσεις
Πριν από την έναρξη ισχύος της διάταξης θα εκδοθεί υπουργική απόφαση με την οποία θα προσδιοριστούν οι κατηγορίες φυσικών προσώπων που θα εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής. Οι εξαιρέσεις θα είναι ανάλογες με αυτές που ισχύουν για την υποχρέωση πραγματοποίησης ηλεκτρονικών δαπανών για την κάλυψη του απαιτούμενου ποσού δαπανών με ηλεκτρονικές αποδείξεις (ηλικιωμένοι, άτομα με αναπηρία κλπ). Οι εξαιρέσεις και οι κατηγορίες καταναλωτών που θα μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν μετρητά στις συγκεκριμένες συναλλαγές θα ξεκαθαρίσουν με την υπουργική απόφαση.
Πρόστιμο στο διπλάσιο
Εάν επιχείρηση courier δεχθεί μετρητά κατά την παράδοση αγαθών σε ιδιώτη, θα επιβάλλεται για κάθε παράβαση πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο της αξίας που καταβλήθηκε σε μετρητά. Για παράδειγμα, εάν μία παραγγελία αξίας 50 ευρώ πληρωθεί με μετρητά στον courier, το πρόστιμο θα ανέρχεται σε 100 ευρώ. Για συναλλαγή 200 ευρώ, το πρόστιμο θα φθάνει τα 400 ευρώ.
Πηγή – Καρδίτσα Στα Άκρα








